Taas tuli luettua Hesaria ja mitäpä sieltä sivuilta pomppi silmille muuta kuin taideprojektia toisensa perään. Pohjalaiset sikafarmarit nousivat takajaloilleen, kun eläinlääkärin fleecessä luki "Animal Health". Eläinlääkäri löysi sikalasta joitakin puutteita ja kiukkuinen farmari tulkitsi hänen työskentelevän Animalian pussiin. Hetken päästä toimittajat jo soittelivat eläinlääkäriraukalle, farmarit kielsivät häneltä pääsyn tiloilleen ja häneen kohdistettiin väkivaltaa. Maa- ja metsätalousministeriössä järjestettiin keskustelutilaisuus asian korjaamiseksi 16.2. "Keskiviikkona minusta tuntui siltä, että näen vain pahaa unta, kun iso joukko ihmisiä kokoontuu jonnekin ministeriöön ja keskustellaan jostain fleecetakistani" (Eläinlääkäri Ina Toppari, HS 19.2.2011.)
Merkeillä ja merkityksillä on siis kovasti merkitystä taidemaailman ulkopuolellakin. Tarkoittaako tämä, että tarkastuseläinlääkäri, joka huomaa puutteita, on poikkeuksetta vastustajan leivissä...huh huh, mutta hieno absurdi dadahko teos kuitenkin, josta kiitos kuuluu nimeltä mainitsemattomalle kurikkalaiselle isännälle.
Viihde -sivuilla taas esiteltiin YouTube -kuuluisuuksia, joista kaikki olivat hölmöjä mieshahmoja. Mutta mikä erottaa pienoiskaivurilla Suomen päästä päähän ajavan (ja kohtuuttomasti julkisuutta saavan) miehen, joka sanoo motiivikseen "halusin saada säpinää sosiaaliseen mediaan" (HS 19.2.2011) artsuilijan vastaavista tempauksista? No se taidemaailma kai vaan sitten - FLA:n Ronald-työtä esiteltiin kulttuurisivuilla, sikajuttua kotimaansivuilla ja kaivurimies on tietenkin viihdettä. Simple as fuck. Vai onko sittenkään?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti